Виховні години та заходи

Тема. Твоє добре ім'я.
Мета: розповісти учням про історію виникнення імен, про їхнє значення в житті людини; сприяти формуванню в учнів розуміння поняття «добре ім'я», виховувати учнів як гуманної, творчої, соціально активної особистості, здатної з повагою ставитися до самої себе, інших людей, повагу до свого імені, гордості за своїх батьків.
Обладнання: фломастери, чисті аркуші паперу, картки з тлумаченням імені кожного учня классу,кущ калини.


Хід заняття

І.Вступна частина.
1.Робота над загадкою
Учитель пропонує учням відгадати загадку.
Нас не було :— воно було,
Нас не буде — воно буде,
Ніхто ні в кого його не бачив,
А в кожного є.
(Учні відповідають: «Ім'я».)
          -Імена, імена... Скільки їх у світі? Не злічити! Ми звикли до того, що кожна   річ, явище, дія, жива істота мають назву. Людина має ще й власне ім'я. Багато жителів земної кулі мають однакові імена. Деякі імена зі спільною основою, а є одиничні і дуже оригінальні. Переконатись у цьому можна на прикладі великого колективу людей, зокрема школи, нашого міста, вулиці.
        Історія імен дуже цікава. Одні з них дійшли до нас із сивої давнини, інші виникли зовсім недавно. Є імена попу­лярні й непопулярні, поширені в усьому світі або тільки се­ред окремих народів. Наші пращури, слов'яни, придумали чимало гарних імен: Світлана, Людмила, Борислав, Богдан, Надія, Любов, Володимир, Ярослав та інші. Їхній зміст нам зрозумілий, адже вони споріднені з відомими нам поняття­ми «світло», «слава», «мир», «надія», «бог», «любов». Але також існує багато імен іноземного походження.

-Діти, чи знаєте ви як називається наука яка вивчає імена?                                                        
  -Наука про імена називається антропонімікою.

ІІ.Основна частина
1.Як утворювалися імена в різних народів світу?
  У різних країнах особисті імена утворювалися по-різному. Німці та більшість народів Швеції, Англії носять подвійне ім'я, що складається з особистого і родового. Наприклад, шотландське Макдональд означає «син Дональда», ірландське О'Кейсі — означає «син Кейсі».
Болгари, поляки, чехи майже не називають одне одного по батькові. Вони називають одне одного тільки на ім'я і прізвище.
А у представників малих народів Півночі усього одне ім'я, воно є і прізвищем, і особистим ім'ям людини.
В Іспанії, Італії, Франції, навпаки, полюбляють давати немовлятам одразу три, чотири, а іноді й п'ять особистих імен. Іспанці носять подвійне прізвище, що складається з прізвищ матері й батька.
В'єтнамці носять імена, що також складаються з двох або трьох частин. До чоловічих імен додають частку «ван», а до жіночих частку «тхі»: Нгуєн Ван То, Фам Тхі Тхіч.
В Україні кожна людина має прізвище, ім'я та по батькові. Нині батьки обирають ім'я для дитини, а раніше ім'я дитині давав священик. Прізвище дитина наслідує від своїх батьків.
У давнину дитині зазвичай давали ім'я святого, у день відзначання якого вона народилася. Наприклад, хлопчика, що народився 19 грудня (на свято Миколая), називали Миколою, дівчинку, яка народилася 7 грудня (на свято Катерини) - Катрусею та ін. У наш час дотримуватись цієї традиції не вважається обов'язковим. Батьки обирають таке ім'я дитині, яке їм найбільш до вподоби.
-А тепер давайте поговоримо про значення ваших імен.
2.Творче завдання «Будьмо знайомі».                                                               
 (пишу на дошці план інтерв'ю, учні по черзі виступають у ролі респондентів).
-Як тебе звуть?
-Чи подобається тобі власне ім'я?
-Як тебе називають рідні?
-Як тобі подобається, щоб тебе називали?
-Хто із відомих людей є твоїм тезкою?
3.Калинові імена
- Що ж означають імена, які давно стали нашими, рідними?
-Ви бачите, який чудовий кущ калини зображений на нашій дошці. Але чого на ньому не вистачає?
-Ягід.
Зараз ми з вами це виправимо. Перед кожним з вас лежить ягідка. Напишіть на ній своє ім’я і слово, яке воно означає чи з яким асоціюється. А потім додайте їх до нашого куща, сформувавши кетяги. Ви бачите, що на кущі три гілочки для кетягів. Чому? На першу гілочку ми будемо вішати ягідки з чоловічими іменами, на другу – жіночими, а третя – імена, які є однокорінними для жінок і чоловіків.
(Учні записують свої імена на ягідках, вішають їх на кущ)
4.Вікторина
-Поділимо клас на команди. Кожна команда повинна мати назву. Команди ми будемо визначати за першою літерою імені. Чиє ім’я починається на голосний, той належить до першої команди, а чиє ім’я починається на приголосний - той до другої.
Запитання для вікторини
1.Без запинки назвати 10 чоловічих імен (дівчатам).
2.Без запинки назвати 10 жіночих імен (хлопцям).
3.Які ви знаєте спільнокореневі жіночі та чоловічі імена?
4.Як називаються люди з однаковими іменами? (тезки)
5. Як називаються імена, які підбирають собі митці та письменники замість власного імені? (псевдонім)
6.Назвати справжнє ім'я української поетеси Лесі Українки. (Лариса Косач)
7. Назвати почуття, пов'язані з іменами. (Віра, надія, любов)
8.Які квіти мають назву імен? (Лілія, Маргаритка, Калина)
9.Які ви знаєте (українські народні) пісні з іменами? («Несе Галя воду», «Грицю, Грицю, до роботи»,  «Ой не ходи, Грицю, та на вечорниці», «Ой чорна я си чорна, ой чорна, як циганка…»
10. Назвіть художні твори, у назвах яких є ім’я. «Княгиня Ольга», «Ярослав Мудрий», «Микита Кожум’яка», «Михайло-семиліток», «Іван Підкова», «Тарасова ніч»,   «Климко», «Федько –халамидник», «Захар Беркут».   
5.Розповідь з елементами бесіди.
-А як звуть ваших бабусь, дідусів, прабабусь, прадідусів?
Імена, які колись були дуже поширені (Килина, Гаврило, Євдокія, Панас), зараз майже не вживаються, застаріли. Хоча є такі імена, які знову стали популярними (Максим, Кирило, Гліб). Можливо, прийде час, коли й інші «забуті» імена знову стануть у пригоді.
Як уже згадувалось, раніше давали ім'я при хрещенні на честь святого чи святої. Із іменами пов'язано багато релігійних свят: Василя Святого (14 січня), Теплого Олекси (30 березня). У народі кажуть, якщо дитинка народилася в це свято, то вона вже родилася з ім'ям. Наприклад якщо дитина народилася 19 вересня, її називали Михасем або Михайлиною - бо був день Михайлове чудо, якщо 14 січня - називали Василем або Василиною на честь святого Василя.
-Чи знаєте, на честь якого святого вас назвали?
6.Прізвища
-А тепер поговоримо про прізвища.
Колись їх зовсім не було. У людей, окрім імен, були прізвиська, що давалися за якимись ознаками людини: Губань, Чубань, Бровко. Значення деяких назв сьогодні вже забулися, і пояснити їх можна за допомогою спеціальних словників. Наприклад: Легенда (неповороткий), Гмиря (нерішуча людина).
Згодом прізвиська стали переходити в роду із покоління до покоління. Це були найменування за іменем батька, національністю, місцем проживання, професією. Наприклад: Іваненко, Татарчук, Могілевський, Коваль.
-Як ви вважаєте, чи можна зневажати іншу людину, якщо в неї незвичайне ім'я або кумедне прізвище?
-Які нові імена та прізвища можуть виникнути в наш час — час комп'ютеризації, мобільного зв'язку і віртуальних ігор?
7.Робота над віршем Г.Бойка «Жартун»
-Цікаво, яку оцінку ви дасте герою такого вірша?
В нас жартун у класі є:
Всім він прізвиська дає.
Каже: «Я мастак до жартів!»
Та чого ж ті жарти варті?
Зве він «Савою» — Савенка.
«Головою» — Головенка.
А Саченкову — «Сачок».
Маслаченка — «Маслачок».
Не скаже друзям він по школі
Володя, Ліда, Валя, Толя.
А тільки Вовка, Валька, Толька, Лідка.
І так щодня, ми цьому свідки.
Ваші імена — це велика особиста цінність. Вони записані у свідоцтвах про ваше народження. І неприємно, коли тебе не називають на ім'я або хтось його перекручує.
Звертаючись до своїх товаришів, треба вимовляти їхні імена з повагою. Буде приємно і їм, і вам. Американські психологи стверджують: розмовляючи з людиною, якомога частіше називайте її на ім'я, бо воно для людини наймиліше. Цим ви викличете симпатію до себе.
8.Творче завдання «Поважаю тебе, друже».
-Діти, доберіть пестливі форми до імен своїх сусідів по парті. Наприклад: Іван - Іванко, Івась, Івасик, Іваночко; Надія - Надійка, Надюша; Олександр - Сашко, Сашуня; Микола — Миколка, Миколайчик; Оле­на — Оленка, Оленочка.
Більшість імен означають найкращі чесноти люди­ни. Проте чи можуть значення імен вплинути на осо­бистість?
Яке ствердження, на вашу думку, правильне: «Ім'я кра­сить людину» чи «Людина красить ім'я»? Чому?
Дійсно, людину цінять не за те, що в неї гарне ім'я, а за добрі вчинки, сумлінну працю, щирість та розум. При­гадаймо народні прислів'я: Людина прекрасна у праці. Землю прикрашає Сонце, а людину — праця. Пташка красна своїм пір'ям, а людина — знанням. Хотілося б, діти, щоб ви прославили свої імена добрими справами.

ІІІ.Заключна частина.
1.Творче завдання «Імена у народних прикметах».
-Діти, назвіть народні прикмети, пов'язані зі святами православного календаря.
На Олекси кидай сани, готуй воза.
До Івана Купала дітки просять дощу, а після Купала він сам ітиме.
Прийшла перша Пречиста — одягла природа намисто.
Якщо на Дмитра день без снігу, то ще не буде зими.
2.Творче завдання «Імена у народних скоромовках».
-А зараз повторіть скоромовки, у яких зустрічаються імена.
Пік біля кіп картоплю Прокіп.
Старий Семен сказав своїм синам:
    — Сини, скосіть скирту сіна.
Сини скосили скирту сіна.
Старий Семен сказав синам: «Спасибі».
Їхав Прокіп з Прокопихою,
ще й з маленьким Прокопенятком.
Ішов Прокіп — кипів окріп,
Прийшов Прокіп — кипить окріп,
3.Творче завдання «Конкурс приказок».
-Які приказки ви знаєте у яких зустрічаються імена?
Держись, Хома, іде зима.
До Миколи не сій гречки і не стрижи овечки.
Для нашого Федота не страшна робота.
Ваша Катерина нашій Орині двоюрідна сестра.
Я свою вину на Івана зверну.
Розказав Мирон рябої кобили сон.
Хто про Хому, а він про Ярему.
У всякої Федорки свої одговорки.
Засмійсь, Матвійку, дам копійку.
Казала Настя, як удасться.
А наостанок я хочу запропонувати вам жартівливі вірші. Спробуйте підрахувати, скільки дітей згадується в них.
Ми раненько — я і Влас
Йдемо вдвох у рідний клас.
А за нами —- дві Ярини,
А за ними — три Ірини.
Ось і Женя із Сашком,
Потім Лесик із Мишком,
А за ними ще дві Тасі.
Скільки нас уже у класі?
(Тринадцять осіб.)
     В нашім класі два Івана,
Дві Тетяни, два Степана,
Три Катрусі, три Галини,
П'ять Андріїв, три Поліни,
Вісім Тань, чотири Ніни,
І ні одної Марини.
І всього один Віталій.
Скільки всіх нарахували?
(Тридцять три особи.)

Імен існує безліч, але за кожним стоїть особистість, єди­на у світі, неповторна. Здавна відомі таки вислови: «Такий вчинок зганьбить моє ім'я» або «Своїм подвигом він про­славив своє ім'я». Тож саме від вас залежить, яким для оточуючих стане ваше ім'я — гарним чи ні.



Тема. Турнір «Найрозумніший»                         
 Мета: розвивати розумові здібності учнів, їх кмітливість, інтелект, спостережливість, творчі здібності; розширювати кругозір; розвивати прагнення дізналися про щось нове; виховувати інтерес до наук; прищеплювати навички самостійної роботи з літературою, здоровий дух змагання, прагнення стати найрозумнішим, найкращим.                                                                                     
Обладнання: таблиці з назвами тем для конкурсу, малюнки, призи.

Хід заняття
І. Вступна частина        
     1. Оголошення теми і мети заняття.                                                           Кожного дня на уроках, вдома, по телебаченню, на заняттях гуртка  ви дізнаєтеся щось нове, цікаве, захоплююче про навколишній світ, життя тварин, природу, природні катаклізми, мистецтво, спорт. І мабуть ви помічали, що людина, яка багато працює над собою, багато читає, вона є ерудованою, обізнаною, є цікавим співрозмовником. Ви теж готуючись до уроків, виконуючи проектні роботи добираєте цікавий матеріал,а для цього працюєте з довідниками, енциклопедіями. І от сьогодні ми з вами проведемо інтелектуальну гру. Ми подивимось на скільки ви є обізнаними, ерудованими, кмітливими, винахідливими у відповідях.  А називається наша інтелектуальна гра «Еврика». Ви обиратимете сектор із завданням на певну тематику. Тож бажаю вам, щоб удача була сьогодні на вашому боці.
2. Представлення журі                                                                                                      -Сьогодні членами журі. Будуть ваші вчителі: Оксана Василівна та Наталія Михайлівна                                                
  На запитання, на яке учасник не дає правильної  відповіді, пропонується відповісти будь-кому бажаючому, бажано тому, хто має найменшу кількість балів. Час на обміркову-вання – 30с.
3.Ознайомлененя з правилами гри                                                                               -У цю гру грають дві команди. Тож давайте кожна придумає собі назву. Після підведення підсумків гри ви можете стати казково багатими. Оскільки на час гри у нас вводиться нова грошова одиниця «інтелектуальчик». За кожні отримані правильні відповіді, ви отримаєте 1 «інтелектуальчик».   В кінці гри буде проведено аукціон. На якому будуть виставлені екзотичні, веселі, корисні, привабливі лоти. Усі розрахунки будуть проводитись в математичній валюті «інтелектуальчиках». Тож ваше завдання відповідати правильно на усі запитання, щоб отримати якомога більше Інтелектуальчиків. Але пам’ятайте за порушення дисципліни їх у вас можна і забрати. Тому грайте чесно, щоб отримати задоволення.
ІІ.Основна частина
-Тож розпочнемо нашу гру. Усім бажаю успіху. Перед вами — назви предметів: оберіть категорії у яких ви відчуваєте впевненість у своїх знаннях. Розпочне команда…..
Мовознавство
Математика
Література
Довкілля
Мистецтво
Музика
Фізична культура та основи здоров’я
Країни та міста
Народознавство
Кожне питання оцінюється 1 балом.
1.Питання до теми Мовознавство
1. Які члени речення є його основою? (Підмет і присудок)
2. Скільки букв має український алфавіт? (33)
3. На які групи поділяються речення за метою висловлення?
(Розповідні, питальні, спонукальні)
4. Зачин — це початок чи кінець тексту? (Початок)
5. Які слова називаються синонімами? (Слова, близькі зазначенням)
6. Назвіть останню букву алфавіту. (Я)
1. В українській мові 6 чи 10 голосних звуків? (6)
7. Сад, садівник, саджати — це спільнокореневі слова чи синоніми? (спільнокореневі)
8. Як називається речення, що висловлює заклик, наказ чи прохання? (Спонукальне)
Математика
1. Якою дією перевіряється множення? (Діленням)
2. Продовжте фразу: «Від переставляння множників…»
3. Що буде з результатом, якщо один із доданків збільшити на 12 одиниць? (Збільшиться на 12 одиниць.)
4. Які числа називаються парними? (Ті, що діляться на 2)
5. Як називається прямокутник, що має всі однакові сторони? (Квадрат)
6. У скільки разів 1 000 більше 10? (у 100)
7. Яким буде результат, якщо число поділити на 0? (На 0 ділити неможна.)
8. Як знайти невідомий дільник? (Ділене поділити на частку.)
 9. Як знайти периметр прямокутника? (Скласти протилежні сторони і цю суму помножити на 2.)
Література
1. Чим вірш відрізняється від звичайного тексту? (У нього є рима.)
2. Хто є автором «Заповіту»? (Т. Г. Шевченко)
3. Який зарубіжний автор розповів про Золоту Рибку та Золотого Півника? (О. Пушкін)
4. Як загальними словами назвати казки, прислів’я, приказки, колискові, загадки? (Народна творчість, фольклор)                                                                                          5.Як називається казка, що має автора? (Літературна або авторська)
6. У якій казці вовкхитрощами обманув козенят? (Вовк і семеро козенят)
7. Назвіть 3 вірші Т.Шевченка? ( Заповіт, Скадок вишневий коло хати, Думи мої )
8. Як звали матір Лесі Українки?(Олена Пчілка)
9. За допомогою якого предмета Попелюшка стала дружиною принца?
(За допомогою кришталевого черевичка)
Довкілля
1. Як називається все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною? (Природа)
2. В якому стані може знаходитись вода (Твердому, рідкому, газоподібному)
3. Назвіть планету, на якій є живі істоти. (Земля)
4. Із чого складається вода? (Із молекул)
5. На які групи поділяються всі рослини? (Дерева, кущі, трави)
6. Для чого потрібні заповідники?
(Для збереження рідкісних та зникаючих видів тварин і рослин, а також таких, що зникають)
7. Назвіть зайву тварину, доведіть свою думку.
Вовк, олень, кінь, лисиця, лось.
(Зайве: кінь, бо це домашня тварина, а решта — дикі тварини)
8. До якої групи — тварини чи рослини — належать гриби? (Ні до якої, це — окремий вид живої природи.)
9. Доведіть, що людина належить до живої природи.
Мистецтво
1. Як називається зошит, в якому малюють? (Альбом)
2. Що зберігають у Третьяковській галереї? (Картини)
3. Як називається картина, на якій зображено обличчя людини?(Портрет)
4. Як називають людину, яка пише картини? (Художник)
5. Назвіть відому українську художницю, яка малювала багато квітів.(Катерина Білокур)
6. Як називають людину, яка з глини ліпить фігури? (Скульптор)
7. Хто придумує, а потім будує різної форми будинки?(Архітектор)
Музика
1. Як називається людина, яка пише музику? (Композитор)
2. Що має кожна пісня? (Авторів слів та музики)
3. Як називається святкова музика —ознака країни? (Гімн)
4. Хто є автором Гімну України? (П. Чубинськийі М. Вербицький)                                        
5. Як одним словом називається група гравців на музичних інструментах?
(Ансамбль, оркестр)
6. Як називається твір, де під музику танцюють? (Танець)
7. Хто керує оркестром? (Диригент)
8. Назвіть народні українські інструменти. (Кобза, бандура, сопілка)
Фізична культура та основи здоров’я
1. На якій грецькій горі відбувалися давні змагання спортсменів?
Від цього слова пішла назва ігор.(Олімп)
2. Яким видом спорту славиться Донецьк? (Футболом)
3. Як називаються речовини, які людина вживає для нормального росту і розвитку організму, укріплення його імунітету?(Вітаміни)
4. Як називається, приміщення, де продаються ліки? (Аптека)
5. Які цифри потрібно набрати, щоб викликати допомогу у випадку виникнення пожежі? (101)
6.На який колір світлофора необхідно переходити проїжджу частину дороги? (На зелений)
7.В які години людина може засмагати на сонці? (Вранці до 11.00, ввечері після 17.00.)
8.Як називається комплекс вправ, які людина виконує кожного ранку, після того, як прокинулась?(Гімнастика)
Країни та міста
1. Як називається країна, де ми живемо? (Україна) .
2. Як називається місце, де людина народилась? (Рідний край, Батьківщина)
3. Як називається головне місто кожної держави? (Столиця)
4. Назвіть головну річку України.(Дніпро)
5. Як називається місто, де знаходиться Ейфелева вежа?(Париж)
6. Як називаються гроші, якими користуються народи Європи?(Євро)
7. Назвіть країну, де знаходиться Голівуд. (Америка)
8. Якими кольорами розфарбований прапор України?(Синім та жовтим)
9. Як називається місто, де у давнину знаходилась Запорізька Січ? (Запоріжжя)
Народознавство
1. Як називається сніп жита чи пшениці, що ставили на покуті, як символ новоговрожаю? (Дідух)
2. Хто ховає у чобітки подарунки дітям у новорічну ніч на 19 грудня?(Святий Миколай)
3. Скільки квіток вплітають у віночок? (12)
4.Що печуть на Великдень? (Паски)
5. Що співають, коли зустрічають весну? (Веснянки)
6. Яке свято вшановують у другу неділю травня? (День Матері)
7. Як називається музей, в якому зібрані пам’ятки історії та культури рідного краю?
(Краєзнавчий)
ІІІ.Заключна частина
1. Підрахунок отриманих коштів «Інтелектуальчиків»
2. Проведення аукціону (кожен лот коротко характеризую, але не демонструю аудиторії)- Ваше завдання визначитись чи бажаєте ви придбати цей лот. На продаж виставляється 10 лотів. Тож наш аукціон розпочинає свою роботу.
1.  На продаж виставляється лот № 1 – липкий бублик (скотч).
    Початкова ціна – 1 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчик ….
2. На продаж виставляється лот № 2 –  чудо-прибамбас (гумка).
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчика»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
-3. На продаж виставляється лот № 3 -  головний приз – «путівка» від туристичної фірми
   «Круїз»  (круїз навколо рідної школи).
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчика»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
4. На продаж виставляється лот № 4 –  писанка (ручка)
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
5.  На продаж виставляється лот № 5 –  квиток-пропуск  (на щоденне відвідування школи).
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
6. На продаж виставляється лот № 6 – «ви ще не в білому?  Тоді ми йдемо до вас» (крейда)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
7. На продаж виставляється лот № 7 – найнеобхідніша річ у стресових ситуаціях  (носові хустинки)
    Початкова ціна – 1 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
8. На продаж виставляється лот № 8 – «Мученики» (олівець)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
9. На продаж виставляється лот № 9 – «Математичний термометр» (лінійка)
     Початкова ціна – 3 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
10. На продаж виставляється лот № 10 – «Подрушка книжки» (закладинка)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
11. На продаж виставляється лот № 11 – «Коштовна прикраса – біля золота лежала» (намисто)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
(Якщо лоти вичерпались, а «інтелектуальчики» в когось з дітей залишились, вони можуть використати їх як додатковий бал до оцінки отриманої на уроці за їх вибором)
3. Підсумкова бесіда
 Щойно, любі діти, ви мали змогу ще раз пересвідчитись: наскільки важливо добре навчатися, мати гарні знання, як це може знадобитися в житті. Адже ви своїм трудом, розумом заробили кошти, які мали змогу витратити для задоволення. Ось так і в житті. Той хто має гарні знання буде цінним працівником, отримуватиме гарну заробітну плату. Тож бажаю вам добре навчатися, бути допитливими, здібними і ерудованими не лише в програмовому матеріалі. А найголовніше застосовувати свої знання і навички на практиці. Як говориться в
прислівї: «Те що знаєш і вмієш, за плечима не носи».
- Чи сподобався вам наше заняття?
 - Чим саме? - Про що нове для себе дізналися?


Тема. Вільний час. Інтереси та захоплення учнів.
Мета:ознайомити учнів з поняттям«хобі»,з видами та різновидами захоплень вчити дітей розповідати про себе,свої уподобання,свою родину; розширювати кругозір учнів;розвивати логічне мислення, здогадку дітей;
виховувати поважливе ставлення до захоплень інших,культуру спілкування один з одним.
Обладнання: презентація, ілюстрації,анкета.


Хід  заняття.

I.Вступна частина                
-Добрий  день, любі мої дітки. Як настрій?   
Тема на сьогодні – « Мої захоплення, мої інтереси".
 -Я  дуже сподіваясь, що ми всі дізнаємося щось новеньке..
-Дітки, щоб ви хотіли почути чи побачити на виховному заняті?                                   ( думки  учнів)
    Так, ми з вами познайомимося з різними хобі: корисними, здоровими, рідкісними, професійними, з вашими особистими та членів вашої родини. Я  приготувала для всіх сюрприз.
  очнемо?

II. Основна  частина.
-Давайте  з’ясуємо, що таке хобі? Як ви розумієте значення цього слова?
-Правильно хобі – яке небуд захоплення,улюблене заняття у вільний час.
-Поясніть, коли у вас є вільний час?
 -Добре, а що ж ви любите робити у свій вільний час?
Поміркуйте, що означає прислів’я: «Про смаки не сперечаються».                            -У кожного — свої захоплення. Захоплення — це те, чим людина любить займатися. Наприклад, ти захоплюєшся спортом, туризмом, колекціонуванням марок, а твій сусід цілими днями грає в комп’ютерні ігри, потайки від батьків пробує курити сигарети. У вас різні захоплення. Твої заслуговують на схвалення, а сусіда — ні.
1.Перегляд презентації   
Давайте за допомогою презентації  з'ясуємо, які ж існують захоплення; а  якщо ви побачите  те, чим  ви любите займатися - підніміть руки.

2.Чиє це хобі?    
А тепер я пропоную провести експеримент: учні діляться на 2 команди і  отримують  аркуші. Я називатиму хобі учня або учениці, що стосується лише  його,а ви повинні зрозуміти,про кого я кажу і записати його або її  ім'я. Подивимось наскільки ви добре знаєте один одного,а ваші вчителі - вас. Будьте  уважні, підкажу  - ви  всі  переплутані.
      Ця дитина дуже працелюбна,якщо прибирання, то генеральне; полюбляє  конструктори – лего, магнітні, залізні; має найбільше техніки – велосипеди- спортивний, триколесний, чотириколесний мопед, самостійно  розводить  кроликів.
       Наступна дитина любить лего, пазли, причому  як 500 так і 1000, 1500; любить читати про пригоди подорожі, обожнює футбол, в який  грає  навіть в кімнаті.
      Ця  дитина  - сором’язлива, але любить малювати,свою велику дружню родину,співати, вона навіть відвідує хор; дуже  полюбляє  дивитись  телевізор, особливо  східні  серіали.
       Наступна дитина - за  здоровий спосіб життя, любить відвідувати зоопарк купатися в морі;                                                                                                                Його ім'я  найдовше  в  класі.
       Ця  дитина полюбляє стильні зачиски, це душа нашого класу, бо якщо починає сміятися, ніхто не може стримати сміх і всі починають «хіхотати».
     Ця дитина лівша, як ще двоє учнів,але пише красиво і розбірливо; сором'язлива, бо каже, що не вміє співати, але виступає на всіх  концертах, любить грати у хованки, а характер – бойовий, може за себе постояти.
      Ця дитина з багатодітної родини, вміє доглядати і няньчити своїх молодших брата та сестру, дуже любить малювати.
        Я сподіваюсь, що завдання було не важким і ви впорались. Давайте  перевірим.

3.Назви шоу.
 -Скажіть  мені. Чи любите ви дивитися телевізор? Я назву вам хобі, а ви назвете ТВ програму:
 - готувати ( Мастер  шеф)
 - співати ( Х фактор, Караоке на майдані)
 - танцювати  ( Танцюють всі)
 - показувати  фокуси, читати  реп,  іздити  на  мотоциклах  ( Україна має талант)
  -  подорожувати (Орел чи решка)
  -  розказувати  анекдоти ( Розсміши коміка).
-Добре,а чи  може хобі бути корисним для багатьох людей? Якщо це винаходи.
       У 19 столітті жив незвичайний чоловік, якого звали Едисон. Він  любив щось винаходити, щоб полегшити своє життя. Він вважався великим винахідником.  
Одного разу він змайстрував нову калітку, але вона важко відкривалася. Друзі спитали його,чому він – великий винахідник не полагодить її. Відповідь приголомшила усіх: « Моя калітка це і є великий винахід. Вона з'єднана з насосом у колодязі і кожен, хто через неї проходить і її  відкриває накачує мені 20 літрів води.»

4.Незвичні хобі.
    Мені б дуже хотілося, щоб ви допомогли мені. Вчора я вам приготувала назви незвичних хобі, але налетів вітер і переплутав всі букви. Отже ваше завдання – правильно розташувати літери у  словах і прочитати, які ж незвичні хобі існують.
    ( Альпініст,  спелеолог, дайвер,  байкер,  флорист, геймер)

III. Заключна  частина.                                                                                           1.Гра з м'ячем «Мені подобається.»                                                                     Ведучий кидає м’яч довільно вибраному гравцеві. Той повинен упіймати його і назвати одне зі своїх улюблених занять, починаючи зі слів «Мені подобається.» (наприклад, грати у футбол або плести з бісеру).                                     
-Отже, у вас дуже багато цікавих захоплень, а це означає, що корисним відпочинком може бути заняття спортом або іншою улюбленою справою (малювання, вишивання, гра в шахи). Займаючись улюбленою справою, людина відпочиває.
2.«Сім днів повної свободи»
1)Про що ти просив би в ці дні у своїх батьків, братів, сестер? 
2) Яке місце в твоєму житті у ці сім днів займуть школа, дім, вулиця? 
3) Чим ти, одержавши свободу, займешся в першу чергу? (назвати свою улюблену справу, захоплення) 
4) Кого з цікавих тобі людей ти взяв би до себе в товариство на ці сім днів? 
5) Де в ці дні ти будеш проводити вільний час? 
6) Напевне, у тебе є якась мрія. Якщо можна, поділися нею. І що ти зробиш у ці сім днів, щоб вона здійснилася? 
7) Наступив сьомий день «тижня свободи». І раптом тобі оголошують, що його продовжили аж на цілий місяць. 
І ти…(вислови що ти відчув і що зробиш у першу хвилину) 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Неспечений хліб, непрожиті долі

      У кожного з нас, у кожної сім’ї є історія, і в ній є багато радісних, сумних, а іноді страшних сторінок. І нам хочеться пам’ятати про ...